Manifest obert a l’Ajuntament de Sitges, Comarca Garraf i tot el Territori de Catalunya.

Els ajuntaments són les administracions públiques més properes a la ciutadania.

I encara que cada partit polític respongui a la seva ideologia, la situació del Covid-19 supera tot, TOT.

Per això és exigible que TOT l’ajuntament acordi les mesures d’acció per a la seva ciutadania en un acord transversal, durador i d’ampli espectre i que ha de incloure a tots els actors de la Vila.

La gestió dels diners públics, via impostos, es posa en mà dels nostres polítics en cada exercici fiscal. I en els últims anys, en escenaris normals, els pressupostos amb els seus matisos, eren assumits per tots, complerts per tots en unes normes de convivència assumides per tots.

Però ara és el moment de la nostra VIDA, amb UNA crisi sanitària i socioeconòmica transcendental sense precedents i que si no s’enfoca amb amplitud de mires arrossegarà a la ciutadania a unes situacions traumàtiques i sense comparació en els últims 80 anys.

Per això és exigible a l’ajuntament de Sitges que els pressupostos a tramitar el proper 15 d’abril siguin, més que mai, per a tothom. Pressupostos que no tinguin una visió anual sinó un compromís de 3 – 5 anys en què l’aportació i visió estratègica de l’Ajuntament sigui molt més gran ha l’habitual en la política municipal.

Cal destacar que les administracions poden tenir una facilitat i capacitat d’endeutament més gran que la individual de cada veí, associació, col·lectiu, petites empreses, etc i on és més efectiu 1 crèdit de 100 unitats monetàries, que 100 crèdits d’1 unitat monetària, i on molts d’aquests 100 sol·licitants es poden quedar en el camí al no poder, no saber o no rebre els ajuts. I on els ajuntaments coneixen bé les necessitats dels seus conciutadans i empreses i on, en el cas de Sitges, es gaudeix de superàvit econòmic municipal.

A més de, la protecció de la nostra Salut, la solidaritat ben entesa, els ànims mutus i el sentit de l’humor tan important en aquests dies, els aplaudiments a les 20h que tant ens reconforten i les noves accions imaginatives que arribaran, s’ha de tenir clar que no serà suficient si no s’actua impulsant socioeconòmicament a Sitges per evitar l’impacte demolidor i transformador que ens ve a sobre

Amb un ull posat en el futur post crisi Covid-19, molt més sostenible i ecològic per a tots,

Sitges ha ACORDAR com es demana en aquest manifest:

1. Una condonació de part dels impostos de 2020 per a la ciutadania i els diferents actors de Sitges, teixit empresarial, comerç, entitats i col·lectius i aplicar importants rebaixes fiscals per a 2021-2022 així com plan d’incentius per mantenir el pols de la nostra vila
  1. Mantenir en la mesura del possible cada esdeveniment posposat el 2020 perquè es realitzin en el mateix exercici i el més aviat possible amb mesures imaginatives, creativas i fins i tot trencadores jugant amb un calendari que se’ns ha tornat en contra
  1. Flexibilitzar temporalment els límits de llicències, permisos i usos d’activitats, tant en espais de platges, com en ocupació i horaris de terrasses, capacitat de fer acústics en locals, potenciar l’oci nocturn, i autorització exprés per permetre activitats que dinamitzen l’activitat de Sitges
  1. I no parar de promocionar i comunicar la marca Sitges amb un ampli pressupost recordant les virtuts de Sitges, de TOT Sitges en les seves diferents categories i atractius.

També és important en aquests moments ser realment transparents i compartir les dades dels últims anys de la tornada de la taxa turística ja que s’ha destinat, que s’especifiqui quan s’ha recaptat de el sector hostaleria de l’impost de recollida d’escombraries sobre el pressupost total municipal , que es posi en valor que el sector aporta una quantitat molt important dels impostos a Sitges i que si les administracions persegueixen els que realment han de perseguir, com són el pisos il·legals destinats a ús turístic i que no paguen res i no consten en cap lloc. Així hi hauria menys turisme descontrolat, que normalment és el de pitjor qualitat i que no té cura l’entorn i potser hi hauria més pisos per llogar tot l’any, facilitar l’accés a l’habitatge per als sitgetans i es podria arreglar el tema d’habitatge.

Sitges, amb el seu meravellós teixit social, empresarial d’emprenedors i continuant amb el seu esperit solidari, creatiu i artístic que ens fa tan nosaltres, només se sortirà més o menys bé si s’interioritza la gravetat de el problema, es planifica a 5 anys, s’actua en la mateixa direcció si es pacten pressupostos expansius per quan passi el confinament.

Còpia de esmenes als pressupostos del 12 març 2020  justificant de registre