Modificació del límit general de pagaments en efectiu entre empresaris i professionals

Modificació de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau. Limitació de pagaments en efectiu

Es disminueix el límit de pagaments en efectiu entre empresari i professionals de 2.500 a 1.000 euros.

Així mateix, es disminueix de 15.000 a 10.000 euros quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el seu domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d’empresari o professional.

Aquesta disminució de el límit general s’aplicarà a tots els pagaments efectuats a partir de l’11 de juliol de 2021, encara que es refereixin a operacions concertades amb anterioritat a l’establiment de la limitació.

La base de la sanció, segons es tracti de cada un dels supòsits, serà la quantia pagada en efectiu en les operacions d’import igual o superior a 1.000 euros o 10.000 euros.

A tots els efectes del càlcul de l’import pagat en efectiu, es sumaran els imports de les operacions o pagaments en què s’hagi fraccionat l’entrega dels béns o la prestació dels serveis.

S’entén per efectiu:

• Paper moneda i la moneda metàl·lica nacional o estrangera.
  • Xecs i pagares bancaris “Al Portador”.
  • Altres mitjans físics i electrònics que puguin ser utilitzats com a mitjans de pagament al portador.