ACCEPTACIÓ DE LA REALITAT COM A CAMÍ CAP A LA SUPERACIÓ – COVID-19

Si fa uns escassos dies tots veiem la situació del Coronavirus com una cosa llunyana, ara ja tots ho vivim en les nostres pròpies carns.

L’afectació ja és total i no només pel que diuen les autoritats, moltes vegades llunyanes, sinó perquè des de fa uns dies el tenim davant.

Establiments totalment tancats, veïns, companys, amics i familiars confinats i Reials Decret que seran un abans i un després en la nostra societat.

Ara ja, sense més dilació, és el moment de la ACCEPTACIÓ DE LA REALITAT com a únic camí cap a la SUPERACIÓ D’AQUESTA CRISI.

El que la setmana passada eren mesures de contenció per la salut són ara obligacions sancionables.

Aquesta matí, 18 de març ens hem aixecat amb un nou Reial Decret Llei, el 8/2020 de l’17 de març de Mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social de l’COVID-19.

En essència són ajuts i el reconeixement explícit de la força major per als ERTES en aquelles empreses directament afectades per instruccions anteriors com va ser el RD 463/2020 d’Estat d’Alerta a nivell estatal i la disposició 737/2020 de l’13 de Març de la Generalitat i per a grups i col·lectius desfavorits, així com tot el suport als Centres de salut, hospitals i els seus equips.

En aquest punt, i amb la prioritat posada en la salut de tots, s’ha començar a treballar amb la vista posada en curt i el medi però amb el pensament posat en la continuïtat i viabilitat de les empreses per així protegir el seu futur i el nostre futur.

Les empreses de Sitges, formades en un 90% per autònoms, emprenedors i petites empreses han d’encarar aquesta situació de la manera més realista posible i donant compliment a totes les lleis laborals, encarar les properes setmanes amb l’objectiu de sobreviure econòmicament i per a la reobertura quan els departaments de salut i sanitat ho aprovin.

Si fa uns dies es mantenien amb un mix de mesures de flexibilitat laboral, des d’aquest matí la paraula clau és ERTO per força major.

Dificilíssima decisió per a empresaris i els seus treballadors però que sense termini segur per a la tornada a la normalitat sembla l’opció menys dolenta.

Tornem a carregar aquí el LINK de la Generalitat sobre ERTES per facilitar la seva tramitació i dels quals han de constar de: informe acreditatiu, comunicació als treballadors i els seus representants, comunicació a entitat laboral, consultes i sol·licitud. Y MODEL DE ERTE

Gestories i Treball gairebé desbordats amb el consol que tenen caràcter de reciprocitat des de la comunicació de la RDL d’Estat de Alerta

En relació a les Ajudes concretes que han de venir, haurem de ser pacients per a la seva posada en marxa i aplicació, i no només per als pròxims mesos sinó per als propers anys 2021 i 2022 mínim. En aquest sentit, el Gremi d’Hostaleria de Sitges, ja va avançar el 12 de març passat de 2020 una esmena als pressupostos de l’Ajuntament per l’COVID-19 per junts i en propers plens encertar amb els mecanismes i quanties concretes perquè el sector més important de la nostra vila i que dóna feina a més quantitat de persones pugui recuperar-se el més aviat possible.

Adjuntem quadre resum del Ajuntament

De manera conjunta també ja està en negociacions amb els nostres partners financers principals com són el BANC SABADELL, company infatigable de l’empresariat de Sitges així com amb CAIXABANK molt sensibles a les nostres demandes amb la seva àrea d’Hotels & Tourism. En breu s’estarà en disposició d’activar eines per garantitzar el CASH FLOW de les empreses i que puguin atendre les qüestions inajornables. Sempre analitzades de manera individual, confidencial i amb la màxima col·laboració.

També des SGAE AGEDI i AIE s’estan ja plantejant moratòries i flexibilització per junts sortejar l’impacte en tots

Per a aquells que encara us desplaceu per treballar, us adjuntem document de moviment aquí a emplenar per l’empresa perquè, respectant sempre la normes de seguretat, no hi hagi dubtes amb les forces de seguretat.

Finalment una opció de esperança i col·laboració ja que ens traslladen les autoritats sanitàries, que davant un boom d’ingressos de pacients hospitalaris que ha de venir, és possible que sorgeixi la disponibilitat de treballar en hospitals en àrees similars als de l’hostaleria com són : netejadors / netejadores, cambrers de pis, cambreres de pis i probablement personal de restauració.

Si vas a treballar, aquí tens el SALVACONDUCTO

Paraules clau per a tots aquests en aquests dies de incerteza són

Salut, Seguretat, Responsabilitat, Cap Fred, queda’t a casa i ENS EN SORTIREM