Convocatòria per a la concessió de subvencions a autònoms i empreses del sector turístic de Catalunya

Els beneficiaris que poden optar a l’Ajut, són:

1. a) Guies de turisme de Catalunya habilitats.
  2. b) Titulars d’establiments d’allotjament turístic: establiments hotelers, apartaments turístics, càmpings i establiments de turisme rural.
  3. c) Agències de viatges.
  4. d) Establiments i activitats d’interès turístic: persones o empreses que contribueixen a dinamitzar i promoure el turisme i afavoreixen les estades al territori tot enriquint l’experiència dels visitants als quals principalment adrecen les propostes.

A l’efecte d’aquestes bases, s’hi entenen incloses les activitats següents:

• Congressos i turisme de reunions.
  • Rutes guiades, culturals, sortides de coneixement del patrimoni i el medi natural, i excursions.
  • Senderisme.
  • Cicloturisme.
  • Enoturisme.
  • Ecoturisme.
  • Activitats aquàtiques i nàutiques.
  • Activitats desenvolupades en parcs de natura, aquàtics i temàtics.
  • S’hi inclouen també les explotadores d’habitatges d’ús turístic.

D’acord amb les condicions específiques de compliment que s’especifiquen addicionalment

Quanties dels Ajuts:

– Els guies de turisme de Catalunya habilitats rebran la quantia de 2.000,00 euros.

– Els col·lectius inclosos en els apartats b), c) i d) de la base 2.1, les quanties següents:

• Autònoms i empreses amb una mitjana de fins a 5 persones treballadores: 5.000,00 euros.
  •  Empreses amb una mitjana d’entre 6 i 49 persones treballadores: 10.000,00 euros.
  • Empreses amb una mitjana de més de 50 persones treballadores: 20.000,00 euros.

– En el cas de les empreses explotadores d’habitatges d’ús turístic, la quantia quedarà articulada en dos trams.

• Empreses de fins a 10 persones treballadores: 5.000,00 euros.

Empreses a partir d’11 o més persones treballadores: 10.000,00 euros

6. Sol·licituds i termini de presentació

6.1. El termini de presentació de les sol·licituds s’iniciarà a les 9.00 hores de l’endemà (el 26 Novembre 2020) de la publicació
d’aquesta Resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i fins a les 14.00 hores del 30 de