La Restauració demana rigor als empresaris davant les mancances de la reobertura

Després de quasi quaranta dies de tancament del sector, ahir vam obrir, però no s’hi val a baixar la guàrdia. Hi ha satisfacció però és continguda, perquè hem passat d’estar tancats, a obrir amb limitacions, i cal fer molts números per si val la pena obrir en aquests moments. Sembla que ens conformem i no és així.
Els Gremis, Associacions i Col·lectius que formen la FIHRT demanem al sector un esforç per complir de manera escrupolosa el que se’ns demana des de la RESOLUCIÓ SLT/2983/2020, de 21 de novembre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Sabem que moltes de les mesures que des del Govern se’ns obliga a implementar resulten de difícil compliment, o si més no, resulten difícilment entenedores pels professionals del Sector. Són mesures que no han estat preses amb gent del sector, d’aquí que en molts casos les trobem inversemblants.

Cal tenir cura, perquè si es produeix un rebrot, ens assenyalaran com els culpables. Hem d’evitar-ho costi el que costi, i hem d’estar preparats. Un nou tancament, el sector no l’aguantaria. Cal ser exigents amb nosaltres mateixos i demanar la implicació de tots els qui formem part d’aquest sector. Hem de recordar que en aquesta primera fase, es limita a quatre el nombre màxim de comensals per taula o agrupació de taules, llevat que pertanyin a la “bombolla de convivència”, però tingueu clar que no som policies. NO ens correspon fiscalitzar qui és qui al nostre establiment. Cal que els clients es comportin amb “corresponsabilitat” quan siguin en un local, sobretot en els grups de més de quatre comensals, que han de ser del mateix grup de convivència.

Tanmateix, amb la mateixa intensitat que hem defensat la obertura i defensem el compliment farem arribar a Interior , Govern i governs locals l’exigència sobre el control d’aquestes mesures.

Alguns apunts sobre les mesures:

Sabem que us preocupa molt la mobilitat els caps de setmana. Entenem que les mesures de reobertura impulsades des del Govern, tot i haver-nos trobat per escoltar-nos, no reflecteixen la situació del Territori. Es tracta de mesures preses des d’una realitat centralista que no té en consideració la situació territorial del sector. El Govern, avalat pel PROCICAT, ha decidit que fins la Segona Fase, és a dir, fins d’aquí 14 dies, el 6 de desembre, no es produirà, si els indicadors ho permeten, moviment comarcal, i el Territori es mor. Les Federacions, Associacions i Gremis del Sector a Catalunya, treballarem per a que aquest fet reverteixi.
Us demanem un nou esforç i que feu tot el que estigui a les vostres mans per a complir amb les disposicions fixades pel Govern per aquesta primera Fase. Encara en queden tres més per endavant.