El Sectretari d’Estat de Turisme visita Catalunya i Sitges

El Secretari d’Estat de Turisme, Fernando Valdés, ha mantingut el passat divendres 4 de desembre una trobada amb els membres del Cercle de Turisme de la Diputació de Barcelona i empresaris del sector per presentar i exposar el full de ruta del Govern Espanyol per a la execució dels fons de la Unió Europea destinats al sector; el programa Next Generation.

En una entrevista per al diari La Vanguardia, Fernando Valdés assegura que Catalunya té els recursos necessaris per afrontar una recuperació enfocada a dissenar una oferta turística de qualitat, diversificada i segura, quelcom que caldrà assolir amb “tota l’ambició possible”

El Secretari Fernando Valdés. Foto: Emilia Gutierrez. La Vanguardia

Durant la conversa amb la periodista Pilar Blàzquez, el Secretari també tracta temes com les ajudes directe al sector, els Impostos com el IVA, la possibilitat d’ampliació dels ERTE a partir del 31 de gener, data en que finalitzen, entre moltes altres qüestions actuals i també tracta temes amb més visó de futur proper com el calendari de vacunacions i la recuperació de la marca Espanya després del pas i les conseqüències derivades de la COVID19.

Podeu recuperar l’entrevista complerta aquí.

FONT: lavanguardia.com

Després s’ha desplaçat a Sitges, ha signat el llibre d’Honor de l’Ajuntament de Sitges, s’ha reunit amb els regidors de la Vila i ha mantingut una trobada amb el sector empresarial.

Des del Gremi d’Hostaleria de Sitges, arrel de la visita del Secretari, creiem oportú determinar una sèrie de punts i ítems importants a traslladar al seu departament:

A més del document que es farà arribar al Secretari d’Estat de Turisme durant la conversa, de manera conjunta amb l’Ajuntament, es va insistir sobre la necessitat de tenir ajudes reals per al sector, cobrint les despeses produïdes durant el tancament i mentre durin les limitacions.
– Amortitzacions dels ICOS a llarg termini.
– Condonació d’impostos, reducció de quota d’autònoms.
– Ertes mantinguts en el temps i exoneració de seguretat social.
– Rebaixar la seguretat social per als treballadors i així incentivar la creació d’ocupació.

Per la part empresarial, a la reunió van estar participant i representant el sector:
Miguel Ferreres director general de l’Hotel Melia Sitges I Vice-president del Gremi d’Hostaleria de Sitges
Zuleima Capo, empresària del Restaurant La Oca de Sitges; vocal de la Junta Rectora del Gremi d’Hostaleria de Sitges i presidenta del Club de Tast Sitges
Pere Izquierdo del patronat de Museus de Sitges
Albert Bertrán de Ports de Catalunya i Port d’Aiguadolç
Carme Suárez de Sitges Comerç
Jordi Gasol, President del Gremi d’Hostaleria de Vilanova i la Geltrú i Representant de la FIHRT

I per la part de l’ajuntament: l’Alcaldessa de Sitges, i els Regidors de Turisme i Promoció Econòmica. també presents Diputat de Turisme Juan Luis Ruiz i com no, el Secretària d’Estat