El Gremi d’Hostaleria de Sitges mostra el seu suport al projecte de reobertura de l’Autòdrom de Terramar

El 2 de desembre passat el Gremi d’Hostaleria de Sitges, i altres entitats com el Gremi d’Hostaleria de Vilanova i el Port de Sitges – Aiguadolç hem acompanyat i mostrat el nostre suport al projecte de reobertura de l’Autòdrom de Terramar per convertir-se en un centre d’activitats eqüestres i un espai dedicat a esdeveniments del motor

Durant la visita, el director de l’empresa, Matthieu Liard, ha explicat el model que acompanya el projecte, centrat fonamentalment en els concursos eqüestres, que se celebraran entre octubre i abril i que estaran enfocats en atraure participants del centre i el nord d’Europa, en els mesos en què aquestes competicions s’aturen en els seus països. Liard també ha apuntat que les instal·lacions, un cop obertes i a ple rendiment, donaran feina a unes 200 persones i també “repercutiran positivament en l’economia de la comarca”. L’Autòdrom té previst construir un hotel de 150 places, que serà insuficient per acollir el volum total de visitants un cop hi hagi els concursos “i, per tant, els allotjaments de la zona podran acollir una part important de les demandes”, segon ha subratllat Liard

El nostre president del Gremi de Sitges, Oskar Stöber, ha apuntat que “és un projecte positiu, si es fa amb respecte a l’entorn i el patrimoni, com ens han ensenyat que es farà, ja que aportarà moviment durant els mesos de tardor i hivern i amb uns perfils de visitants interessants”. Per la seva part, Jordi Gassol, ha assenyalat que “l’impacte serà per al conjunt de la comarca: tota l’economia del territori en pot sortir beneficiada d’aquesta iniciativa: des de les empreses turístiques fins les de serveis, passant, evidentment, pels treballadors”. Al seu torn, Albert Bertran, ha qualificat la inversió com a “molt necessària en uns moments com els actuals” i ha indicat que la iniciativa “és un dels projectes més engrescadors que actualment hi ha a Sitges, ja que busca qualitat i desestacionalització”

El projecte de reobertura de l’Autòdrom està aprovat per l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes i la Generalitat de Catalunya i es troba a l’espera de realitzar els següents tràmits administratius. Grups polítics d’esquerres, ecologistes i de veïns de Rocamar s’hi oposen a la iniciativa per considerar que actua també en uns terrenys de fora del recinte del circuit, que tindran un impacte natural negatiu per al territori. Les tres formacions on participa la CUP (Construïm, Guanyem Sitges i Capgirem Vilanova) han presentat un contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra l’aprovació de la modificació urbanística que va permetre el desenvolupament del projecte. A més dels gremis i el Port, altres entitats econòmiques de la comarca –com la Federació d’Empresaris del Gran Penedès– han donat suport al projecte.