Reunió de la Junta del Gremi d’Hostaleria de Sitges

Reunió mensual de la Junta Rectora del Gremi d’Hostaleria de Sitges després de l’obertura intercomarcal de Catalunya que ha donat una mica d’optimisme al sector al veure la reacció de turistes i visitants durant l’últim cap de setmana.

A més, la reunió de treball va tenir lloc en un espai emblemàtic com és el Pachito Sitges i que representa un exemple més del drama de la pandèmia COVID19 que està causant estralls en aquest segment turístic i en l’activitat de nit amb un any sencer ja sense poder obrir.

Tot el suport, ànim i acompanyament a l’Oci Nocturn

que necessitarà esdeveniments per crear confiança i generar negoci, així com accions formatives en relació a la COVID, la transmissió i la seguretat viable en entorns controlats amb tests ràpids i que podrien anticipar la tornada a les pistes de ball en breu.

Tot i que el sector segueix molt limitat per horaris, mobilitat internacional i fins i tot confiança dels clients es veu una mica de llum al final del túnel.
Però tot i els esforços promocionals de generar demanda, les campanyes de comunicació i accions conjuntes amb l’ajuntament de Sitges, amb Turisme i Promoció Econòmica, encara s’està lluny dels mínims per rellançar al sector.

En els últims dies s’observa positivament la resposta de l’ajuntament tant en els treballs a les platges per recuperar sorra i mantenir-la tota la temporada, i amb l’esperança que de debò funcioni realment aquest sistema i tinguem els Millors platges possibles, com en accions de control a la sempre controvertida venda ambulant i a l’espera de l’activació del pla de control d’Huts il·legals, tan presents a Sitges i tan nocius per al sector.

No obstant això queda molt per fer, de manera conjunta i sortejar el brutal impacte que la COVID ha tingut en tots els àmbits.

• Els ajuts governamentals,
  • Els fons Europeus amb plans realment transformadors per a tots
  • I ajudes directes municipals, bé via subvenció, bé via condonació d’impostos (recordem que l’IBI de Sitges és dels més elevats d’Europa), bé via generació d’esdeveniments per atraure visitants
  • I el definitiu rescat al sector, als seus empresaris, autònoms, treballadors i a l’Oci Nocturn (un dels més castigats).

I cuidant sempre de la neteja de Sitges, la seva estètica general, la seva accessibilitat i facilitat per aparcar en zones amb llançadores per l’arribada de visitants i que descongestioni així el centre, així com la gestió de les  llicències de terrasses

Una mica de totes les parts fan un molt per a un tot conjunt