Segona línia d’ajuts, dotada amb 8,5 milions d’euros pel Departament d’Empresa i Coneixement

Compartim amb tots vosaltres la informació que ens arriba de la Direcció General de Turisme i en concret d’Octavi Bono, Director general de Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i  conegut per tots per la seva assistència sempre a les Sopars de l’Gremi d’Hostaleria de Sitges

A partir de les 9h de divendres 26 de juny ja podreu tramitar els nous ajuts directes pel sector turístic a través del formulari de sol·licitud disponible al Canal Empresa. Aquesta segona línia d’ajuts, dotada amb 8,5 milions d’euros, està pensada per a autònoms i empreses que han vist afectada la seva activitat turística per la COVID-19. Podeu consultar la convocatòria amb tots els detalls en el DOGC d’avui.

Us recordo que aquestes subvencions, impulsades novament pel Departament d’Empresa i Coneixement, es dirigeixen a tots els col·lectius del sector turístic que no van poder ser atesos amb la primera línia d’ajuts que vam activar i que continuen necessitant la implicació urgent del sector públic per fomentar la seva recuperació.

Poden ser beneficiaris d’aquesta subvenció els guies de turisme de Catalunya habilitats; titulars d’establiments d’allotjament turístic (establiments hotelers, apartaments turístics, càmpings i establiments de turisme rural); explotadors d’habitatges d’ús turístic; agències de viatges; i persones o empreses que contribueixen a dinamitzar el turisme a través de les activitats següents: congressos i turisme de reunions; rutes guiades, culturals, sortides de coneixement del patrimoni i el medi natural i excursions; senderisme i cicloturisme; enoturisme; ecoturisme; activitats aquàtiques i nàutiques; i activitats desenvolupades en parcs de natura, aquàtics i temàtics.

Es tracta d’un ajut en forma d’aportació única per beneficiari amb imports que oscil·len entre els 1.000 i 10.000 euros d’acord amb els següents trams:

– Guies de Turisme de Catalunya habilitats: 1.000 euros

– Autònoms i empreses amb una mitjana de fins a 5 treballadors: 2.500 euros

– Empreses amb una mitjana d’entre 6 i 49 treballadors: 5.000 euros

– Empreses amb una mitjana de 50 o més treballadors: 10.000 euros

Feu clic al botó d’edició per canviar aquest text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Trobareu més detalls sobre els requisits i requeriments de justificacions en aquest enllaç i per resoldre possibles dubtes, consulteu les preguntes i respostes que hem preparat sobre aquest nou ajut. Esperem que tota aquesta informació us sigui d’utilitat