Enorme preocupació del sector: estarà ben preparat Sitges per sortir endavant en unes setmanes?

La setmana en que ha finalitzat un Carnaval de Sitges especial ha estat molt intensa en reunions de les comissions del Gremi d’Hostaleria de Sitges.
Hi ha tres temes permanents en totes les reunions:

1. quan i com es produirà la desescalada a Catalunya, com serà la mobilitat i quins horaris d’activitat podrà tenir l’hostaleria
  2. per què no hi ha més ajudes de totes les administracions
  3. si Sitges estarà preparat per rebre els visitants esperats

En relació al primer punt, i donats els temps de la política, les decisions transformadores del Procicat, sembla ser es retardaran fins que hi hagi un nou govern.

El drama del segon punt fa que moltíssims empresaris comencin a denunciar a aquestes administracions per la gestió i els efectes produïts de lucre cessant i dany emergent en cada negoci afectat. I també com la gestió dels ERTES, en molts casos no pagats pel SEPE en la data prevista, fa que la situació dels treballadors sigui també molt crítica.

I en relació al tercer, els agremiats són cada vegada més pessimistes en quant a que hi hagi una visió determinada i clara de suport als sectors que més estan patint la pandèmia per part de l’administració turística municipal

Temes recurrents d’altíssima preocupació són:

• la mobilitat i gestió de zones d’aparcament quan hi hagi arribada de visitants.
  • La neteja i la sensació d’acumulació d’escombraries que malgrat el nou contracte de neteja no s’ha aconseguit transformar.
  • La manca de sorra a les platges emblemàtiques de Sitges i que cada vegada és més patent que la reparació de la problemàtica no és per una qüestió mediambiental sinó de voluntat política. De fet, les diferents corrents d’opinió sobre el tema es tractaran al Fòrum Exceltur el proper 4 de març

En les comissions de treball del Gremi ja es plantegen projectes perquè els veïns de Sitges i visitants limítrofs trobin optimisme, malgrat tot el dolor provocat per la COVID19;  activitats per gaudir el dia a dia i accions tranversals que nodreixin de cultura, estil de vida mediterrani i fomentin l’equilibri socioeconòmic, fonamental per a tots.

En tot cas, el sector està compromès amb el futur, adaptant-se permanentment a les noves situacions. Adaptació en la seva oferta empresarial però amb manteniment del model sense derivar a una ruptura total.

Un exemple seria el segment de reunions on s’apliquen les noves tendències tecnològiques amb reunions híbrides presencials i virtuals que permeten arribar a tot el col·lectiu.

Reunions i Juntes del Gremi molt actives i que a més de portar a molts més participants, hi hagi canvis i novetats que celebrem.

Dijous 18 de febrer vam tenir l’oportunitat de celebrar Junta Rectora amb tota la tecnologia, confort i seguretat al Gran Melia Sitges, sempre bons amfitrions i que ens va servir per donar la benvinguda, novament a Sergi Uriol, el nou director general de l’hotel.