Línia d’ajuts de 10 milions d’euros per a establiments d’oci nocturn i parcs infantils privats tancats des de l’agost per la Covid-19

El dimecres 25 de novembre es va informar i publicat el 26 al DOGC la RESOLUCIÓ per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions en l’àmbit de les activitats dels parcs infantils privats i l’oci nocturn, afectats econòmicament per les mesures de tancament decretades per pal·liar els efectes de la COVID-19 (ref. BDNS 535407).

Es podrà començar a demanar a partir d’avui 26 de novembre a les 12h del migdia a través de la web de Canal Empresa.

S’hi podran acollir autònoms, microempreses i pimes dedicades a l’oci nocturn (discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacle, sales de festes amb espectacle i concerts d’infància i joventut, bars musicals, karaokes i discoteques de joventut), així com els parcs infantils privats, encara afectats per les mesures de tancament acordades l’agost passat.

La subvenció consistirà en un pagament únic a cada beneficiari, amb una aportació única de 6.000 euros per a establiments d’oci nocturn de menys de 10 treballadors, i de 9.000 euros per a establiments de 10 o més treballadors. De la seva banda, els parcs infantils privats rebran una aportació única de 6.000 euros.

La tramitació dels nous ajuts es podrà fer a través del Canal Empresa seguint un procés simplificat que millora la usabilitat.

A diferència de les anteriors, la convocatòria no quedarà tancada quan s’arribi a l’import global de la línia, si no que els beneficiaris podran seguir formalitzant les seves sol·licituds i es generarà una base de dades amb tots els sol·licitants. Quan s’ampliï la dotació pressupostària els beneficiaris rebran l’ajut segons l’ordre de la base de dades sense haver de fer cap tràmit nou. D’aquesta manera s’atendrà a tots els sol·licitants de manera més àgil i ràpida.

Aquestes subvencions es poden acumular a altres subvencions o ajuts públics i/o privats, nacionals o internacionals, ja sol·licitats.

Podeu consultar la RESOLUCIÓ completa aquí.

Podeu accedir a la pàgina web per gestionar la sol.licitud aquí.